Søndagsmiddag.

En lettvint, og utrolig god søndagsmiddag:-)Og dette er en lavkarbo grei middag også. 


Jeg/vi er utrolig glad i reinsdyr-skav. Og skavet fra Rema er uten tvil det beste å få tak i her på øst-landet. 





For-steker først kjøttet, og legger det til side. 

Imens kjøttet steker, så skjærer jeg opp litt løk og sjampinjong. 

Liker å ha litt ekstra med sopp i.. Dette er jo en smaksak. Ingen i huset her er noen sopp-plukker, eller innehar noen kunnskap om sopp. Så da blir det å plukke litt i frysedisken ;) 

Så steker jeg løk og sopp gyldenbrun. 

Varmebehandler litt viltblanding til den er myk.
Etter det, så har jeg alt tilbake i gryta.
Jeg krydrer med peppermix, eller viltkrydder. 

Og har man ikke rømme, så bruk gjerne Tyrkisk yoghurt, eller creme' fraiche til.
Serveres med litt tyttebær.
Er du ikke lavkarber som oss, så er tilbehøret valgfritt ;)

Maten ble fortært før fotografen husket å ta bilde :(

Nå er det frem med strikkepinnene.. Ha en flott søndags ettermiddag/kveld :-) 








Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Pulsvanter med falsk flette

Leggvarmere på 80 cm

Strikke knapphull