Sirkel-jakke

Holder på med sirkel-jakke. Det går rundt og rund, og snart snurrer hodet rundt også. "Bare" et par runder til, så er den stor nok. Blir en ganske graftig blondekant rundt som må være like fin på begge sider. Litt usikker på om det blir vest eller jakke enda.

Garnet jeg har brukt er fra Tyrkia. Iceyarns og er 45% ull, 45% bambus og 10% akryl. Godt og stødig garn, som gjør det enkelt å få det jevnt og fint.


Hullene til ermene er på plass.
Har brukt heklenål nr 6 på denne. 

Mønsteret er å finne i boken som heter Hekling i sommersol av Olaug Kleppe. 

Nærbilde av farge og struktur.

Da er den ferdig. Ble ikke armer på den. Tror den blir finere uten, og da kan jeg bruke den opp/ned også..
Sånn ser den ut i front, når den bæres opp/ned. Lang del oppe.


Og slik ser den ut bak opp/ned. Lang del oppe.


Slik ser den ut i front. Når den bæres riktig vei.


Og slik ser den ut bak. Har tatt den litt skjevt på meg, noe fotografen (minsin) burde ha sett ;)
Nå er ikke jeg noe fotomodell, og håper dere ser på plagget og ikke meg ;)
Denne kan også bruker uten å ha ermene i hullene, brettet dobbelt over skuldrene.



Garnet jeg har brukt. Brukte 4 nøster. hadde igjen en liten ball. 

Kommentarer

  1. Denne var rå lekker. Tror jeg må kjøpe meg den boken der søs

    SvarSlett
  2. Det får du gjøre.. Utrolig mye fint i den, og oppskriftene er enkle og følge ;)

    SvarSlett
  3. Den var rå stilig :) må jo være gøy når man får det til :) klem Siv

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk Siv ;) Klart det er morro når man ser det blir slik man ønsker ;)
      Takk for kommentar :-) Klem

      Slett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Pulsvanter med falsk flette

Leggvarmere på 80 cm

Strikke knapphull