Heklet tunika i bomull sport

Heklet tunika i bomull-sport garn


Heklet tunika
Mønsteret er fra Drops garnstudio. Jeg brukte garn fra Sparkjøp på denne.
Garnet gir litt mye etter, så mulig jeg bruker et annet garn neste gang. Denne heklet jeg i str L, men ble nok en XL etter litt bruk.
Om du ønsker at jeg skal hekle denne til deg, så send meg en e-post.


Slik ser den ut etter at øverste delen er ferdig. 



Her er link til mønsteret jeg har brukt:
http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=99&d_id=4&lang=no

I gang med en til :)

Nå er den så å si ferdig. Feste tråder, også hekle en liten kant over skuldrene. 
;)

Dette er garnet jeg bruker. Den blir god og myk. Alpakka garnet gjør den mer stabil i fasongen, og den blir ikke varm å ha på, selv på varme sommerdager.
Vaskes på 30*. Strekkes i fasong og legges flatt.
Alpakka-garn er selvrensende, så ofte trenger den bare litt lufting.
Bruk Milo eller annen tilsvarende ullvaskemiddel. IKKE skyldemiddel. 

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Pulsvanter med falsk flette

Leggvarmere på 80 cm

Strikke knapphull